HEUP

HEUPKLACHTEN?

Heupklachten komen na knie- en bekkenklachten veel voor. Heupklachten zijn vaak erg vervelend omdat het u kan hinderen in het dagelijks leven of gewoon omdat het een onaangenaam gevoel is. Wat kunt u doen aan uw heupklachten? Wij helpen u graag om uw klachten te verhelpen of te verminderen. Onderstaand vind u meer informatie over verschillende heupklachten. Staat uw klacht er niet bij of wilt u tips en oefeningen? Vraag het dan de fysiotherapeut en ontvang binnen 24 uur advies.

Heuppijn heet in de medische wereld coxalgie. Pijn in de heup wordt meestal veroorzaakt door artrose in de heup of een slijmbeursontsteking. Artrose wordt gekenmerkt door stijfheid bij het beginnen van een beweging en pijn. Een slijmbeursontsteking geeft juist pijn aan de buitenzijde van de heup en er kan ook een rode of warme plek ontstaan. Pijn in de heup kan ook ontstaan door een breuk, een verkeerde groei of overbelasting. Heeft u vragen over uw klachten en wilt u advies om de desbetreffende klachten te verminderen? De fysiotherapeut kan u helpen door een persoonlijk advies te geven via onze beveiligde videoverbinding. Daarna krijgt u gerichte oefeningen die u gemakkelijk thuis kunt doen met het online oefenprogramma van Physitrack.