NEK

NEKKLACHTEN?

Nekklachten komen na rug- en schouderklachten veel voor. Nekpijn kan plotseling ontstaan bij een verkeerde beweging of kan er geleidelijk insluipen. Bij heftige nekpijn zijn sommige bewegingen of houdingen niet meer mogelijk en kan de pijn uitstralen naar hoofd, schouder of arm. De pijn is vaak een dof of zeurend gevoel.
Nekpijn ontstaat vaak door stress, overbelasting, een verkeerde houding of een verkeerde beweging. Ook na sporten of een trauma kan de nek pijn doen. Het kan zijn dat de nek ook heel stijf wordt en dat uw hoofd zelfs scheef gaat staan. Dit zou kunnen komen doordat u misschien een nekspier heeft verrekt of het kan een reactie zijn van de nekspieren op de pijn.
Nekpijn kan verholpen worden door het doen van (rek)oefeningen van de nekspieren, het soepel houden van de nek en een juiste houding. Belangrijk is dat u weet hoe u die oefeningen moet uitvoeren en wat een juiste houding is. Wij helpen u graag om u klachten te verhelpen of te verminderen.

Onderstaand vind u meer informatie over verschillende nekklachten. De fysiotherapeut kan u helpen door een persoonlijk advies te geven via onze beveiligde videoverbinding. Daarna krijgt u gerichte oefeningen die u gemakkelijk thuis kunt doen met het online oefenprogramma van Physitrack.

Een persoonlijk videogesprek met een geregistreerde fysiotherapeut in een online, beveiligde spreekkamer. Spreek een fysiotherapeut waar en wanneer het u uitkomt. U betaalt slechts €20 en bent u niet tevreden, dan krijg u uw geld terug.