Tennisarm

TENNISARM?

Een tennisarm of tenniselleboog is een ontsteking of irritatie van een peesaanhechting bij de elleboog.
U herkent een tennisarm aan pijn aan de buitenzijde van de elleboog. Een stevige hand geven en iets oppakken waarbij de handpalm naar beneden wijst doet vaak pijn. Na langdurig in een houding te hebben gezeten, bijvoorbeeld na het slapen is de elleboog vaak erg stijf en pijnlijk. Na een paar keer buigen en strekken wordt dit minder. Ook kan het zijn dat de pijn in uw elleboog uitstraalt naar uw onderarm, bovenarm of schouder. Sommige mensen ervaren een vermoeid gevoel en krachtsverlies in de arm en bij 10% van de mensen komen de klachten ook aan de andere elleboog voor.
Een tennisarm wordt vaak veroorzaakt door langdurige lichte belasting van de hand en onderarm. Bijvoorbeeld bij het gebruik van de computermuis.

Belangrijk is dat u weet wat jouw elleboogklachten inhouden en wat u hier aan kunt doen. Door een advies van de online fysiotherapeut en (rek)oefeningen zullen uw klachten verminderen. De fysiotherapeut kan u helpen door een persoonlijk advies te geven via onze beveiligde videoverbinding. Daarna krijgt u gerichte oefeningen die u gemakkelijk thuis kunt doen met het online oefenprogramma van Physitrack.